Image default
Az eladás művészete

“Hogyan ne haljunk éhen a svédasztal mellett?”



Amit muszáj, és amit tilos megtenni 2018-ban a marketing nagyágyúi szerint


Dr. habil Papp- Váry Árpád

 

“Korai még az offline-t siratni” – interjú Dr. habil Papp-Váry Árpáddal, a Metropolitan Egyetem dékánjával, a Magyar Marketing Szövetség alelnökével.

 

A három legfontosabb dolog, ami nélkül nem lehet boldogulni 2018-ban:

 

 

  • Mobil felértékelődése: egyre többen mobilról interneteznek. Ha egy új honlapot fejlesztünk, mobilra optimalizáljuk, utána jöhet a többi eszköz.
  • Régi eszköz, új lehetőség: figyeljük, hogy a meglévő jól működő digitális eszközök milyen új lehetőségeket kínálnak: ilyen például a facebook live, aminek segítségével élő videóban tudunk bejelentkezni. Ezek nézettsége magasabb, mintha simán feltöltenénk egy videót.
  • Automatizáció: elemezzük ki, mik azok a feladatok, amiket nem nekünk kell elvégezni, hanem egy szoftver segítségével elvégzi egy robot, és nekünk csak az eredményességet kell nézni. Egyre több olyan kampányt látunk, ahol automatikusan a visszajelzések alapján cserélődik a termék, a szöveg vagy a vizuál, és addig teszteli a rendszer, amíg a legnagyobb konverziót lehet produkálni.

2018-ban még nem lesz teljesen a digitális marketingé a jövő, de biztos, hogy ebbe az irányba haladunk továbbra is.

A reklámtortában tovább fog nőni fog a digitális szelet a print média rovására, de nem tűnik el egyhamar a print média, ahogy a tévé mellett sem tűnt el a rádió, az internet mellett sem tűnt el a tévé. Csak éppen minden digitális lesz: a rádiók is digitális platformról mennek, és a fiatalok számára már a youtube jelenti a televíziót.

A 3 leggyakoribb hiba, amit el kell kerülni:

  • Pozicionálás hiánya: ha nem pozícionálunk, az egész nem ér semmit. Tudni kell, hogy a versenytársakhoz képest, miben vagyunk egyedülállóak. Teremtsük meg azt a piacot, ahol monopolhelyzetünk van.
  • Egyetlen eszköz használata: el kell felejtenünk az egyetlen eszközre támaszkodó marketinget. Folyamatosan figyelni és használni kell az online és offline eszközöket.
  • Kreativitás mellőzése: az emberi kreativitást nem szabad kizárni. Hagyatkozzunk magunkra, a saját érzelmeinkre. Új ötletekért
    bátran vonjuk be a munkatársainkat és a fogyasztókat is.

Megnézem videón a teljes interjút

Sas István (1946-2018)
többszörös díjnyertes producer, filmrendező, reklámpszichológus

“A lényeg az ötlet és az eredetiség” – Interjú Sas Istvánnal (1946-2018)

A világ gyorsan változik. A Facebooknak 1-2 év alatt sikerült akkora létszámot összegyűjteni maga köré, amekkorát a kereszténységnek 2000 év alatt. A gépek már valós időben, sokszor nálunk jobban tudják, hogy mit akarunk: hova kattintunk, mit kommentelünk, mikor mit nézünk. Sok marketinges pedig azt hiszi, hogy elég, ha követik ők is ezeket a trendeket. Egy dolog viszont sosem fog változni: a másik emberre való ráhatás nem gépek kérdése. A két ember – a közlő és a befogadó – közti hatás elérése abszolút kreatív feladat, és ez sohasem fog megváltozni. Az érzelmek mozgatása, az emberekre való ráhatás teljes folyamata kőkemény kreatív munka. Tessék persze nézni a trendeket, az automatizált marketinges folyamatokat, de a lényeg mindig az ötleten, az eredetiségen múlik.

 

A 3 legfontosabb dolog, amit a jó marketingtevékenységgel meg kell célozni:

 

  • Ismerős: A marketing százéves alapszabálya („kelts figyelmet, érdeklődést, vágyat a termék iránt, és el tudsz jutni az eladásig”) már a múlté. A világ nagyon megváltozott, óriási a kínálat, egyszerűen nem lehet mindenre vágyat kelteni. Amióta közösségi média van, az első feladat, hogy a potenciális vásárlóból ismerőst csináljak.
  • Barát: Ha már ismerős, lépjek tovább, és legyen a barátom. Ez a „szeretett márka” előszobája. Nem a termék dicséretét kell harsogni – ugyanis a legtöbb termék jó, hanem a kettőnk közötti kapcsolatot kell fényezni.
  • Rajongó: A következő lépcső, hogy legyen a rajongóm. Ez hosszú távú elköteleződést jelent: nem azért veszi meg az árumat, mert az olyan jó, hanem mert jóban vagyunk, megbízunk egymásban. Ezért hívják ezt az újfajta marketinget engagement marketingnek.

 


Megnézem videón a teljes interjút

Related posts

A Google ismét újít – Haladsz vele, vagy lemaradsz?

NYERESÉG ÉS ÜZLET Magazin

Figyelemfelkeltés! – kreatív eszközökkel

NYERESÉG ÉS ÜZLET Magazin

Testreszabott üzenetekkel vevőkre talál – Tonk Emil

NYERESÉG ÉS ÜZLET Magazin

Szólj hozzá

Ez a weboldal cookie-kat használ a felhasználói élmény javítására. ELFOGADOM Olvass többet >>