Image default
Az eladás művészete

A sikeres márkaépítés titkai

A sikeres márkaépítés titkai

A 29. Országos Marketing Konferencián az egyik alaptéma a digitális-, tartalomalapú, közösségi médiás, fizetett médiajelenlét megtervezésének és kivitelezésének mikéntje volt. Mint az egyik előadót és a téma szakértőjét kérdeztük D. Tóth Krisztát, a WMN online magazin alapító-főszerkesztőjét.

A sikeres márkaépítés legfontosabb szabályai:

A sikeres márkaépítésnek rengeteg szabálya van, ráadásul minden esetben egy kicsit máshogy kell ezt a szabályrendszert adaptálni az adott helyzethez, az adott márkához, az adott közönséghez. A három legfontosabb dolog a következő:

  • legyünk bátrak és ösztönösek,
  • legyünk innovatívak,
  • nagyon jól ismerjük meg a célközönségünket.

Legyünk velük kapcsolatban, tudjunk reagálni akár gyorsan és flexibilis módon az igényeikre, a visszajelzéseikre.

Semmiképp ne egy vertikális kommunikációt képzeljünk el, ahol mi, a márka tulajdonosai, vagy a márka építői lefelé megosztunk valamit a közönséggel. Ez egy horizontális kapcsolat, egymás mellé rendeltség, ugyanolyan fontos ebben a történetben a fogyasztó, mint a márka maga, vagy a márkát tartalommal megtöltők.

A közösségi média szerepe:

  • Ne hagyjuk figyelmen kívül a közösségi médiafelületek demokratizáló hatását.
  • Ezek az új csatornák lehetővé teszik ezt a fajta mellérendeltségi viszonyt, a párbeszédet, a diskurzust a közönséggel, a fogyasztóval. Nem is annyira újak már, hanem tényleg széles körben használt eszközök. Használjuk ki ezeket a lehetőségeket, kommunikáljunk folyamatosan az ügyfeleinkkel, a vásárlóinkkal, fogyasztóinkkal, és halljuk meg az igényeiket.
  • Kiemelten fontos a személyesség, a megközelíthetőség, az, hogy ne valamiféle távoli, magaslaton csücsülő márkatulajdonosok legyünk, hanem tényleg partnerei a fogyasztóknak.
Megnézem videón a teljes interjút

Related posts

“Hogyan ne haljunk éhen a svédasztal mellett?”

NYERESÉG ÉS ÜZLET magazin

Testreszabott üzenetekkel vevőkre talál – Tonk Emil

Sarolta Szálka

A marketing legyen a szervezeti kultúra része! – Hinora Ferenc

Sarolta Szálka

Szólj hozzá

Ez a weboldal cookie-kat használ a felhasználói élmény javítására. ELFOGADOM Olvass többet >>