Image default
Az eladás művészete

Adatelemzés és marketing automatizáció

5 MARKETING TIPP KKV-knak 2019-re

Varga István digitális marketing szakembertől:

  • A KKV-knak fel kell ismerniük azt, hogy most a legfontosabb az adatelemzés, az adatok mérése. El kell kezdeni az adatok feldolgozását, és azok döntéstámogató rendszerekbe integrálását marketing szoftverekkel.
  • El kell kezdeniük ezeket alkalmazni, hiszen a marketing automatizáció most már itt van. Sőt, a nagyok az adatokat már nem csak a döntésekhez, hanem a komplett ügyfél-tevékenységekhez használják.
  • A social mediában jobban el kell mélyedni. Ez nem több hirdetést jelent, hanem időt és munkát kell szánni rá: legyen egy tervük, egy stratégiájuk, amit újra és újra ellenőriznek. Nemcsak összerakják minden novemberben, hanem felülvizsgálják februárban, márciusban, mert ez fogja meghatározni, hogy jó irányba mennek-e.
  • Van rengeteg új modell, amit igénybe tudnak venni. A marketing ma már összerakható apró kockákból, mint egy legó. A KKV-knak kiváló lehetősége van arra, hogy fogyasztókat, rajongókat gyűjtsenek, elkezdjék ezeket a rajongókat különböző módszerekkel profilozni, természetesen a GDPR figyelembevételével. Innentől kezdve tudhatnak róluk mindent. Ismerhetik az álmaikat, a vágyaikat, és olyan terméket tudnak kínálni nekik, amikben ők maguk benne vannak.
  • Vonják be a fogyasztót az értékalkotási folyamatba. Álljanak neki az innovációnak, mérjenek, teszteljenek. És újra mérjenek, újra teszteljenek. Úgy alakítsák ki a terméket, hogy az a legjobb legyen a fogyasztónak.

A KKV marketingesnek most többnek kell lennie egy klasszikus marketingesnél. Hiszen értenie kell, hogy mi a terméke, milyen a fogyasztója, ki a versenytárs, merre halad a világ és az mennyire innovált.

Számos marketing szoftver érhető el már, így 2019-ben ezen a téren is egy új korszak kezdődik.

Megnézem videón a teljes interjút

Related posts

“Hogyan ne haljunk éhen a svédasztal mellett?”

NYERESÉG ÉS ÜZLET magazin

Figyelemfelkeltés! – kreatív eszközökkel

Sarolta Szálka

A videós tartalmak elterjedése felé haladunk – Közösségi média marketing

Sarolta Szálka

Szólj hozzá

Ez a weboldal cookie-kat használ a felhasználói élmény javítására. ELFOGADOM Olvass többet >>