Image default
Az eladás művészete

A Google ismét újít – Haladsz vele, vagy lemaradsz?

A Marketing Summit Hungary 2018 konferencián Papp Gábor, SEO szakértővel is beszélgettünk a Google újításairól.

A 3 legfontosabb változás a Google algoritmusában

A Google jelenlegi, egyik legfontosabb célja, hogy nagyon gyorsan és nagyon hatékonyan adja át az információkat a mindenkori felhasználónak. Ezt hogyan teszi?

Amikor valaki keres a neten, akkor gyorsan szeretne választ kapni, ezért a Google abba az irányba tolja a keresésre a találatokat, hogy a lehető legkevesebb kattintással, vagy a lehető legkevesebb mozgással jusson el valaki a keresett válaszhoz. 

  1. Nagyon sokszor személyre szabott, azaz perszonalizált találatokat fogunk kapni egy-egy kereséskor. Ez azt jelenti, hogy egészen más találatot ad ki ugyanarra a kifejezésre a Google, ha egy pesti 20-30 év közötti férfi a kereső, és egészen mást, ha egy szegedi 40-50 közötti hölgy.
  2. Már 2018-ban elindult a voice search, azaz a hangalapú keresés, amelynél már nem öt, nem tíz találatot fog adni a Google, hanem egyetlen egyet. Ebből következően az előző két elem nagyon szépen összesimul, ugyanis összesen egy darab, személyre szabott találatot fog végül kiadni, amelyet mások által összeállított tartalom alapján szed össze.
  3. Ha nem is 2019-ben, de a közeljövőben szinte biztos, hogy egyre kevésbé fog a Google más weboldalakra embereket átengedni, és már a saját keresőfelületén fogja megadni a perszonalizált választ. Ehhez kapcsolódik a hangalapú keresés, mely használatával már nem is hagy nekünk választási lehetőséget.

Az online hirdetésekkel kapcsolatos változások:

2017-2018-ban volt leginkább jellemző, hogy a Google találati listáján két nagy elem jelent meg:

  • az organikus találat
  • a fizetett hirdetés

Idén a Google azonban elkezdett kedvezni a fizetett hirdetéseknek.  

  • Egyre több céget próbál meg rávenni arra, hogy utóbbival próbáljon meg forgalmat terelni a saját oldalára. Ez a KKV-k számára egy nehéz történet, ugyanis ezeknek a hirdetéseknek a kattintás ára évről évre folyamatosan emelkedik.
  • A cégeket ezzel rákényszeríti arra, hogy fizetett hirdetést tegyenek fel, másrészről érzékelteti, hogy a SEO-ra is áldozni kellene. A kettő egészséges kombinációjára érdemes törekedni.
  • A kis cégek alapvetően a helyi marketingben tudnak erősebbek lenni a nagyokhoz képest. Ha valaki KKV-ként szeretne egy egész országot lefedni, akkor valószínűleg alul fog maradni a nagy márkákkal szemben. A Google nagyon sok mindent megtesz azért, hogy a helyi piacokon lokális marketinggel segítse a KKV-kat.
Megnézem videón a teljes interjút

 

Related posts

A videós tartalmak elterjedése felé haladunk – Közösségi média marketing

NYERESÉG ÉS ÜZLET Magazin

Figyelemfelkeltés! – kreatív eszközökkel

NYERESÉG ÉS ÜZLET Magazin

A marketing legyen a szervezeti kultúra része! – Hinora Ferenc

NYERESÉG ÉS ÜZLET Magazin

Szólj hozzá

Ez a weboldal cookie-kat használ a felhasználói élmény javítására. ELFOGADOM Olvass többet >>