Ingatlan tippek

Élményközvetítés – az ingatlaneladás legújabb eszközei

Mitől lesz sikeres ma egy ingatlanközvetítő? Hogyan lehet igazán eredményes és figyelemfelhívó? Mitől függ, hogy észreveszik-e őt potenciális ügyfelei? Miképp lehet köztük élő a kapcsolat? Cikkünkben összeszedtük, mely módszerekkel dolgoznak a mai nemzetközi cégek és vállalkozók.

2018-ban már kevés lesz, ha 4 fotót kiteszünk a netre némi szöveggel, és várjuk, hogy megjöjjön a vevőnk. Illetve hatalmas kapcsolati hálózattal még mindig lehet ez a módszer is sikeres, ugyanakkor az a kép alakulhat ki rólunk, hogy nem követjük a trendeket, nem haladunk a korral, azaz nem vagyunk nyitottak a változásokra. Ami nem annyira pozitív. Az emberek nagy része, főleg, akik nagyobb vagyonokkal rendelkeznek, szeretik, ha az általuk megfizetett ingatlanos ismeri a dörgést, jól használ friss, divatos technikákat és nem jön zavarba, ha a legújabb kütyük és megoldások kerülnek szóba.

Vegyük sorba, mivel lehet mostanában érdeklődést, figyelmet generálni.

Ahogyan nagyon sok szakmában, itt is érdemes blogolni. Az ilyen felületen sok apró részlet megosztására van lehetőség, valamint interaktívvá is lehet tenni a dolgot, amennyiben engedjük kommentelni írásainkat. Mindezen cikkeket pedig meg tudjuk osztani a közösségi portálokon, mellyel újra bővíthetjük lehetséges ügyfeleink körét. Természetesen ez utóbbi már nem egy új kezdeményezés, inkább alapvetőnek kellene lennie, ugyanis akár reklamációkat is lehet kezelni például egy zárt csoport keretei között.

Twitteren és Instagramon sem bűn fent lenni. A fiatalabb korosztály már ott van jelen nap mint nap, nekünk sem árt figyelni, mire vevők leginkább. Amennyiben nem vagyunk tele használható profi fotókkal, akkor meghökkentő, váratlan, pozitív érzéseket kiváltó képeket is oszthatunk, a lényeg, hogy passzoljon a tematika a profilunkba. És ha már posztolunk, legyen kapacitásunk arra is, hogy reagáljunk, ha kérdeznek.

A LinkedIn-t se felejtsük el, szakmai szempontból ott egy professzionális profil szintén hasznos lehet. Hálózatot kiépíteni sem utolsó szakmabeliekkel, valamint egy ügyfél is megismerheti vállalkozásunkat egy másik megvilágításban. Súlyt, komolyságot biztosít egy jól felépített, angol nyelvű oldal, ahol szintén fel lehet tüntetni referenciákat.

Messengerrel is érdemes próbálkozni, valahol már robot válaszol a feltett kérdésekre. Erre természetesen nem feltétlen van szükség, ugyanakkor jó pont, ha valakit üzenetben is el lehet érni, mivel sokkal gyorsabban lehet reagálni úgy, hogy közben nem szakítunk meg egy csoportos értekezletet például, viszont az ügyfélnek nem kerül semmibe.

Sokak számára szintén egyértelmű, hogy videófelvételeket készítenek és azt Youtube-csatornán teszik közzé, így is csalogatva a potenciális ügyfeleket. Természetesen ezeket is ajánlatos az oldalunkon s megjeleníteni, külön menüpontba foglalva. Ezzel az eszközzel egy közönségcsoport számára sokkal könnyebben befogadhatóvá tesszük az adásvételi folyamatot akár, de kedvcsináló lakás-, házbejárásokkal is lehet népszerűsíteni magunkat. Ennek segítségével valamilyen szinten megismerhetnek bennünket, kialakulhat egy bizonyos szintű bizalom, amennyiben stílusunk, attitűdünk megnyerte a nézőinket. Élő felvételekkel is dolgozhatunk, amelynek során módunk van szóba is állni követőinkkel.

Nagyon fontos, hogy vállaljuk fel az árakat, amelyekkel dolgozunk – gondolunk itt a munkadíjra. Így nem árulunk zsákbamacskát, az érdeklődő tudja, mire számíthat, és nem kell attól tartania, hogy az ügymenet közben lepik valami számára sokkoló nagyságrenddel. Az egyenesség mindig bejön.

Apróságnak tűnik, de ne hanyagoljuk el frissíteni az oldalunkat. Ez a pont ugyan nem trendi, viszont konstans elvárás. Annál bosszantóbb és hiteltelenebb dolog nincs, amikor elavult, már nem aktuális információk hemzsegnek az oldalunkon. Ugyanez igaz a működésre. A menü, a térkép funkcionáljon jól, vagy iktassuk ki. Figyeljünk arra, hogy oldalunk legyen mobilbarát. Annál idegesítőbb kevés helyzet van, amikor mint vevők, megnéznénk egy hirdetést sürgősen, és az egyszerűen kilóg a képből és képtelenség elolvasni, megtekinteni. A többség már telefonon tájékozódik szinte mindenről.

Plusz szolgáltatásként az oldalainkon különböző kalkulátorokat, kisokosokat is elhelyezhetünk, de csak módjával. Az átláthatóság és az egyszerű menürendszer csodákra képes.

Legyünk szokatlanok, újak, mások – ehhez viszont már egyéni kreativitás szükséges. Itt is igaz a divatos szlogen, mely szerint olykor érdemes átlépni a szabályokat, kilépni a komfortzónából, meglepni a „közönséget” a jóízlés határain belül.

 

Forrás:

https://www.appfolio.com/blog/2016/06/5-innovative-strategies-improve-marketing-property-owners/

https://econsultancy.com/blog/7430-eight-marketing-lessons-estate-agents-need-to-learn-and-fast

Vonnák Péter
okl. mérnök informatikus
okl. mérnök közgazdász
okl. digitális marketing szakközgazdász
ingatlan értékbecslő-közvetítő

https://fitsmallbusiness.com/real-estate-marketing-ideas/

https://www.conductor.com/blog/2018/07/real-estate-seo-strategies/

https://www.outboundengine.com/blog/8-marketing-ideas-real-estate-agents-2018/

https://www.inmotionrealestate.com/resources/real-estate-marketing-ideas/

Ez is érdekelhet