Image default
Az eladás művészete

Testreszabott üzenetekkel vevőkre talál – Tonk Emil

A Marketing Summit Konferencián Tonk Emillel, a Magyar Marketing Szövetség egyik alapítójával és ügyvezető alelnökével, nemzetközi marketing szakközgazdásszal, a Tonk Emil Üzleti Akadémia vezetőjével a célcsoportokról, azok kiemelt fontosságáról beszélgettünk.

Az egyik legújabb trend, hogy egyre jobban igénylik az ügyfelek a személyre szabott szolgáltatásokat és üzeneteket. 

Miért fontos a pontos célcsoport-meghatározás?

  • Ha valaki érzi, hogy a kínált termék vagy szolgáltatás kimondottan neki szól, sokkal közelebb érzi azt magához. Ezért fontos a weboldalon úgy megfogalmazni az üzeneteket, hogy az adott célcsoporthoz szóljanak, teljesen az olvasóra legyenek szabva.
  • Minél testreszabottabb egy üzenet, annál könnyebben elfogadható az ára.
  • Minél jobban körülírt a célcsoport, annál egyszerűbb megfogalmazni a testreszabott üzeneteket. Olyan célcsoport nem létezik, hogy “mindenkinek”. Lehet akár kor, nem, végzettség, érdeklődési kör stb. szerint csoportosítani, de valahogyan mindenképp kell.
  • Például lehet a nyugdíjasok, a fiatal házasok, a vállalkozók csoportja, ezeknek mind megvan az egyéni, sajátos jellemzője, és ezeknek a figyelembe vételével kell megfogalmazni a marketing üzeneteket.
  • Sokkal jobban kell figyelni a célcsoportbeli sajátosságokra, és arra is, hogy a célcsoportok teljesen más összetételűek és méretűek ma, mint például 10 éve.

Jellegzetes hibák, melyek végzetesek lehetnek:

  • Sztereotípiák

Azt hisszük, a nyugdíjasok nincsenek jelen a digitális platformon. Ez sem biztos, hogy így van. Egy 83 éves hölgy legnagyobb gondja, ha  “elmegy” az internet. Azt hinnénk, hogy az ennyi idősek már sétálnak a temetőbe, de ez nem igaz. Az ő szokásaik is megváltoztak. Ha ő úgy érzi, hogy valaki jobban igazodik az ily módon megváltozott szokásához, akkor hűséges vevő válhat belőle is.

  • Bagatellizálás

Az egyik legfontosabb célcsoport a gyermekek, akik mégis rendszeresen kimaradnak a szórásból.

  • Tévhitek, berögzült szokások

Egy kozmetikumokkal foglalkozó cég csak a nőket célozza meg az üzeneteivel. Vajon egy férfi számára nem fontos, hogy kínáljanak számára olyan krémet, amitől a bőre egészségesebb és szebb lesz? Ez az amikor a rossz beidegződés miatt téves csoportot célozunk be. Ki kell lépni ebből a zárt kaszniból.

Különböző megfogalmazást és fókusz kíván, ha valaki épp most ment nyugdíjba, más az, aki két éve, és megint más, ha valaki 15 éve – eltérő módon gondolkodnak dolgokról, más típusú üzentre nyitottak.

Megnézem videón a teljes interjút

Related posts

“Hogyan ne haljunk éhen a svédasztal mellett?”

NYERESÉG ÉS ÜZLET magazin

Figyelemfelkeltés! – kreatív eszközökkel

NYERESÉG ÉS ÜZLET Magazin

A marketing legyen a szervezeti kultúra része! – Hinora Ferenc

NYERESÉG ÉS ÜZLET Magazin

Szólj hozzá

Ez a weboldal cookie-kat használ a felhasználói élmény javítására. ELFOGADOM Olvass többet >>